5. srpna 2009

Jaký build server používáte? - výsledky

V poslední anketě mě zajímalo, jaký build server nejčastěji používáte. Celkem vás hlasovalo 51 s následujícími výsledky:

  1. Hudson (52%)
  2. TeamCity (23%)
  3. CruiseControl a Apache Continuum (6%)
  4. Něco jiného (9%)
  5. Luntbuild (7%)
  6. Bamboo (3%)

Výsledky jsou dle mého očekávání, možná jen jsem nečekal, že tolik lidí bude používat TeamCity, protože se jedná o placené řešení.

Já sám jsem dlouho používal Hudson ke vší spokojenosti do doby, než jsem měl možnost se setkat s TeamCity. Možnosti tohoto řešení jsou opravdu veliké (přehled vlastností zde) a když k tomu připočtu pěkné uživatelské rozhraní a možnost propojení s IDE nástroji, tak pro mě je to nyní nástroj číslo jedna - i za cenu toho, že to není zadarmo.

Kromě uvedených nástrojů mám uložen ještě odkaz na tyto nástroje: Apache Gump a Gradle. Také se dá využít řešení od Microsoftu - Team Foundation Server (samotného by mě nenapadlo spojovat toto řešení s Javou, ale zrovna nedávno mi kamarád popisoval, jak celá firma funguje nad Microsoftem, tak TFS byla prý logická volba).

Nakonec přikládám odkaz na článek s radami k výběru open-source řešení.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Teamcity JE zadarmo, sice je lehce omezene oproti placene verzi, ale porad dostatecne funkcni pro mensi az stredni projekty. Vice viz http://www.jetbrains.com/teamcity/download/index.html . s pozdravem Tomas Dvorak