28. června 2009

Konec Spring Modules, nastupuje Spring Extensions

Opožděně jsem si všimnul, že projekt Spring modules již není aktivně podporován (je deprecated) a místo toho je doporučeno přejít na Spring Extensions.

Spring Modules obsahuje rozšíření, moduly, pro jednodušší napojení Spring frameworku na knihovny třetích stran. Kromě toho nabízí pro určité oblasti odstínění od konkrétních technologií, např. obsahuje jednotné rozhraní pro kešování bez ohledu na to, jaká implementace se vybere. Já osobně jsem používal moduly integrující Lucene, EhCache a Jackrabbit.

Již delší dobu jsem měl pocit, že projekt "moc neběží", proto mě ani konec nijak nepřekvapil. Ono je opravdu hodně těžké sledovat všechny ty verze různých knihoven a k tomu pořád dokola rozšiřovat své API a svoji funkčnost. Takto zní i oficiální stanovisko:
"Spring Modules was developed to serve a similar goal and was very successful. In fact, it was too successful and grew beyond anybody's expectations. As such, Spring Modules isn't really flexible enough or scaleable enough to manage a large number of independent projects. Spring Modules has now reached end of life. The modules that are still undergoing active development may be ported to Spring Extensions.".

Spring Extensions mají jiný koncept fungování. Snaží se přitáhnout třetí strany k tomu, aby oni vytvářeli tyto rozšíření (takže něco jako SourceForge, Google code). Rozdíl je zejména v tom, že kromě potřebné infrastruktury budete mít podporu během celého vývojového cyklu včetně podpory při propagaci projektu. Asi budete i zaplaceni - roli interního sponzora jsem moc nepochopil, ale když jim dáte práva na zdrojový kód, když s nimi uzavřete smlouvu, tak bych nějakou odměnu čekal.

Zatím v přehledu aktuálních projektů není ani jeden z původních Spring Modules a doufám, jak se uvádí, že dojde k přesunu.

Žádné komentáře: