1. ledna 2011

Knihovny pro testování: MockFtpServer a GreenMail

Minulý rok jsem toho napsal zatím nejméně a rád bych, aby to ten letošní rok bylo lepší. Proto píšu hned první den - jak se říká, jak na nový rok, tak po celý rok :).

Na posledním projektu jsem měl potřebu si ověřit správnou komunikaci s FTP serverem a posílání/přijímaní mailů, tedy komunikace se SMTP serverem a IMAP resp. POP3 serverem.

Pro komunikaci s FTP serverem jsem použil knihovnu Apache Commons Net. Nejdříve jsem chvíli přemýšlel, zda mi nebude stačit podpora ve standardní Javě (pro moje potřeby naprosto dostačující), ale nakonec jsem si vybral Commons Net. Rád a často používám knihovny s rodiny Commons a i zde jsem rád, že jsem tuto knihovnu vybral.
Pro testování komunikace s FTP serverem jsem našel výbornou knihovnu MockFtpServer. Dokáže opravdu věrohodně simulovat FTP server, zejména možnosti nastavení práv souborového systému jsou super.


Pro odesílání mailů používám podporu ve Springu - JavaMailSenderImpl. Kromě odesílání jsem potřeboval maily i přes IMAP stahovat, vytvářet složky na mail serveru a s maily různě manipulovat. Čekal jsem, že najdu nějakou vhodnou knihovnu, ale nakonec jsem skončil u standardní Javy, která nabízí JavaMail API. Některé věci jsou možná až moc nízkoúrovňové, ale nic lepšího jsem nenašel.

Pro testování mailů jsem využil knihovnu greenmail. Jako jedna z mála knihoven, které jsem našel pro testování, umí kromě ověřování SMTP i IMAP/POP3 protokol.

Pokud někdo potřebuje testovat jen SMTP, tak pro to by asi úplně stačila knihovna SubEtha SMTP.

Žádné komentáře: