24. května 2010

Kdo nemá twitter, není správný programátor

"Kdo nemá twitter, není správný programátor" - takový pocit jsem získal v poslední době, když pozoruji své kolegy v práci nebo lidi v Java komunitě. Pokud nemáš twitter, tak jsi out :). Je to samozřejmě přehnané, ale když se podívám na českou Java komunitu, tak je opravdu hodně lidí, kteří Twitter používají.

Nepřidávám se snad ani kvůli tomu, že chci být in, ale hlavně z toho důvodu, že to chci zkusit. Chci zkusit zjistit, zda je tato forma komunikace pro mě přínosem, chci tímto způsobem získat nové zajímavé informace, chci tímto způsobem i já sám s trochou přispět a upozornit na zajímavé články nebo myšlenky. Určitě ale nechci psát o mém soukromí, o tom, co právě dělám a o tom jak se mám. Rád bych, aby se vše týkalo vývoje a Javy.

Nevím, zda je to jen můj pohled, ale přijde mi, že v poslední době (cca půl roku zpátky) se nepíší blogy tak jako dříve. Těžko říci, čím to je - již není o čem psát? Jsou už blogeři unavení nebo mají již něco jiného na práci? Nahrazuje twitter klasické blogování? Myslím si, že asi od všeho něco. Já bych každopádně ještě nějaký čas rád psal, protože pořád cítím, že mi to více dává než kolik tomu dávám já.

Pokud mě tedy chcete následovat, pak mám účet pjuza.

3 komentáře:

Martin řekl(a)...

Nejvetsiho vyhoda twitteru je, ze se muzes snadno na neco zeptat - kdyz si sbratren s nekym z java komunity. Jinak je to prachsproste kecatko :-)

Unknown řekl(a)...

Stagnace blogů jsem si také všiml, ale ono to může mít prostý důvod. Před nějakým rokem nebo dvěma zde byl boom, všichni všechno chtěli psát na blogy, psali o věcech minulých, přítomných a budoucích. Nyní však je spousta zajímavých věcí popsaných a zbývá tedy psát o věcech z fondu věcí přítomných a budoucích a těch těd mnoho není :).

Honza Novotný řekl(a)...

Já bych řekl, že twitter je skvělý především na šíření novinek a zajímavostí - jen z toho tvého jsem se o pár věcech, na které jsem sám nenarazil, dozvěděl. To vidím jako hlavní přínos Twitteru.