1. dubna 2009

Jakou verzi Javy používáte? - výsledky

V poslední anketce mě zajímalo, jakou verzi Javy používáte. Zajímalo mě to hlavně kvůli tomu, že ještě před 3 lety jsem pracoval na projektech v bankách, kde se používala Java 1.3. Tak mě zajímalo, zda je to jen výjimka a nebo zda je to normální.

Zde jsou výsledky (celkem hlasovalo 180 lidí):

  1. Java 6 (67%)
  2. Java 5 (40%)
  3. Java 1.4 (10%)
  4. Java 1.3 (1%)
  5. Java 1.2 (1%)

Já osobně pořád spíše používám Javu 5, ale nemám vlastně pro to žádné objektivní důvody, spíše jsem pohodlný a neměl jsem zatím důvod přecházet na Javu 6.

Výsledky asi nemá cenu ani komentovat, protože jsou dle očekávání. Sice si pořád myslím, že v bankách a jiných velkých institucích se jede na Jave 1.4 a starších ve větší míře, než jak ukazují výsledky, ale je to jen má domněnka. Na závěr si neodpustím otázku - nedovedu si vůbec představit, proč se někde ještě dnes musí využívat Java 1.3 nebo 1.2? Aspoň doufám, že jde o nějaké staré projekty stále v údržbě.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Povedal by som ze su na to dva dovody:
1) kedze to funguje tak sa v tom nebudeme sprtat
2) vendor lock-in - bud budete pouzivat Java 1.2, Oracle 8i alebo si pouzivajte co chcete, ale support nebude.

A řekl(a)...

"Na závěr si neodpustím otázku - nedovedu si vůbec představit, proč se někde ještě dnes musí využívat Java 1.3 "

Důvod je třeba to, že tam jsou aplikace, které pod 1.4.04+ neběží. Třeba postavené na WebServices balíku z IBM WebSphere 4. Musely by se přepsat a to zákazník nezaplatí...