1. prosince 2008

Jakou databázi používáte? - výsledky

Druhá minianketka je u konce s těmito výsledky:

  1. MySQL (51%)
  2. Oracle (47%)
  3. PostgreSQL (36%)
  4. MSSQL (12%)
  5. Apache Derby (Java DB) (10%)
  6. Jiná embedded (9%)
  7. DB2 (5%)
  8. Jiná standalone (5%)
  9. InterSystems Caché (0%)
Hlasovalo celkem 121 lidí.

Co k tomu říci? Umístění volně dostupných databází MySQL a PostgreSQL není asi žádným překvapením. MySQL je velice rychlá databáze (sice trochu na úkor funkcionality, ale ta není vždy potřeba) s množstvím administračních nástrojů. Já osobně dávám spíše přednost PostgreSQL, protože jednak toho umí opravdu hodně a v případě potřeby je možné bez větších problémů přejít na databázi Oracle.

Odhaduji, že spousta z vás dělá na velkých projektech, protože jinak by nemohla databáze Oracle být na druhém místě :).

Já jsem svůj největší projekt dělal nad MSSQL databází a byl jsem s ní hodně spokojený. Databáze byla určena již zákazníkem před realizací projektu a já jsem se k tomu stavěl trochu skepticky, ale nebylo třeba. Asi hlavní důvod byl ten, že já jsem přeci jen "klikací" uživatel, a proto se mi moc líbila administrace v této databázi - vše velice intuitivní.

Zajímalo by mě vaše využití embedded databází? Já jsem je používal pouze ve spojení s desktopovými aplikacemi, kdy jsem potřeboval ukládat data mezi jednotlivými spouštěními aplikace.

Co mě možná trochu překvapilo je to, že se nenašel nikdo, kdo by používal objektovou databázi Cache. Je to možná tak dva roky, co byla celkem masivní kampaň na používání a výhody Cache a asi se nikdo nechytil. Já osobně nemám žádnou zkušenost, takže nemohu soudit, ale relační databáze tu již jsou hodně dlouho a je to mnohdy jediná věc v IT oddělení firem, která se po léta nemění.

1 komentář:

jinxx řekl(a)...

Tak zrovna Caché se chystam v nejblizsi dobe vyzkouset s Hibernate.. relacni databaze tu sice s nami jsou dlouho, na druhou stranu uz Gemstone potvrdil, ze OO databaze ve spojeni s OO programovanim jsou lepsi varianta. Jde spise o to, jestli mame tolik dat, ze se vykonostni rozdil projevi.