13. června 2008

Nástroje SoapUI a JMeter

Uvedené nástroje používám již několik let a myslel jsem si, že jsou natolik známé a rozšířené mezi programátory, že ani nemá cenu se psát, jestli je někdo zná. Překvapivě jsem se mýlil.

JMeter je nástroj pro měření výkonnosti a pro vytváření umělé zátěže na webových projektech. Je to spíše nástroj "pro začátek" - tím myslím to, že kdo opravdu řeší problematiku výkonnosti, robustnosti a škálovatelnosti aplikací, tak asi bude používat jiné, komerční nástroje. Já si většinou pouze chci ověřit, že mnou napsaná aplikace běhá dle očekávání, že tam není vyloženě nějaký problém třeba v konkurenčním přístupu více uživatelů apod. V tomto ohledu naprosto dostačující nástroj.

Bez nástroje SoapUI si vývoj webových služeb vůbec nedovedu představit. Vždy když se vytvoří nová webová služba nebo se nějaká již existující integruje, tak je potřeba si ověřit komunikaci pomocí nějakého klienta. SoupUI není pouze klientem webové služby, ale celkem sofistikovaný nástroj pro jejich vytváření a testování.

Oba dva nástroje jsou samozřejmě open-source, tedy zdarma.

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

JMeter používám nejenom na test WWW, ale i testy výkonu SQL databází. Dají se v tom dělat i jiné testy, ale hlavně se dají napsat testy pomocí BeanShell scriptingu.

Také jsem jeden čas používal na stress testy Grinder (http://grinder.sourceforge.net/).

SoapUI jsem neznal tak díky za info.